Nasil Para Kaybedİlİr? Part6 bütün yollar Romaya çıkar!

NETİCEDE mart 1989 a 40 milyon tl ve 10000 ereğli ile başlamıştık,3000 ereğli yani 450 milyon tl ile bitirdik yılı.bir yanda 10000 adet 3000 e düşmüş,öte yanda 40 da 450 olmuş.sene sonu başarılımı ,başarısızmı olduğuma karar veremedim.1990 yılı o ana kadar yeterli primi yapmamış olan bira ve eczacıların yılı oldu.

4/5 binlerden 200000 binli rakamlara gelerek tarih yazdılar,fakat bu kagıtlarla işim hiç olmadı,halbuki özellikle biralar favori kağıtlarımdı,4/5 binli rakamları kaçırınca 7000 li rakamlarda aldım 9000 dende çıktım,anladımki bir kağıda vaktinde ve uygun fiyatla giremezseniz,neticede korkup erken bırakıyorsunuz.Artık karaköyde otorite idik.

Nasrullah bu özelliğimi tespit etmiş,gireceği kağıdı önce bana aldırıyor,benim arkamdanda bir sürü yamyam o kagıtları alıyordu,böylece kağıt yükseliyordu.Bİr gün RABAK muhabbeti yaptı,kağıdın nekadar ucuz olduğuna beni ikna etti,kagıda 40000 tl değer biçtik.Ertesi gün 8500/9000 aralığında ben rabakları aldım.üç gün sonra 15500 oldu,keyifle borsadan çıkıp aşağıda kahvede çay içerken,13500 e kadar TÜRKİNVEST in verdiği haberi geldi,ne oluyor deyip Nasrullahı aradım,

o da merak etme piyasada mal yok,piyasayı mallandırmadan götüremezsin diye mantıklı biçimde beni rahatlattı.iki üç gün böylece devam ederken piyasa iyice mallanmıştı,hesaplarıma göre Nasrullah aldığının 10 misli mal satmıştı,NASRULAHIN yanına gidip ulan bu ne iştir,dediğimde eh öyleyse sen yarın sat ,ilk yarım saat senin satışını bekleyeceğim,yoksa ben satışa devam edeceğim dedi,içimden pezevenk benim mallara göz dikmiş dedim,yoksa 40000 fiyat biçilmiş kağıda niye 11000 lerde sat desin dedim.

ertesi gün gerçekten ilk yarım saat türkinvestin satışı gelmedi, tahtada ciddi şekilde alıcılı idi.gün sonu türkinvest 11000 tl ye kadar ciddi mal verdi.ertesi gün falan derken kağıt 7500/8000 arası dengelendi.Ben artık ciddi bir RABAK uzmanı olmuştum,bilanço,insider falan herşeyi yapıyordum,bir arkadaşım bak kağıda aşık olma falan derken,körfez krizi geliyor,bütün kagıtlar geberiyordu,

Rabak IN DENGESİ 5000 lerre oturmuştu.91 ocagında USA IRAK a müdahale edince kağıtlar %25 /30 prim yaptı,çünkü herkesin beklentisi kriz çözülünce fiyatlar patlayacak şeklinde olmasına rağmen ben,kendime değilde başkalarına objektif oluyor(hayır,bu düşünce fiyatları tutuyor,bu iş çözülünce beklentide bitecek ve asıl düşüşü o zaman yaşayacagız dedim) 91 ocakta Rabakta yine tık yoktu.

Halil Bezmen(rabak ın sahibi) i ziyaret ettim,çünkü nasrullahın sattığı mallarda onundu.uzunca bir konuşmadan sonra şirketin iki sene sonra müthiş olacağından bahsedince ,kararımı verdim 3800 tl ye kadar malları hiç bir kademede başkasına satış fırsatı vermeden verdim.işte o Rabak 6 ay sonra 0 oldu.Koruma T

ARIM,MENSUCAT SANTRAL,SANTRAL HOLDİNG DE.İKİ TANE ARKADAŞIMDA bu kagıtların % 10 ları vardı onlarıda ikaz ettiğimde ,onlar benim kendi kağıtlarında gözüm olduğu şekliyle suçlamışlardı.nASRULLAHA ULAN BENİ YAKTIN,%80 ENFLASYONLU bir ülkede 9000 ne al bir sene sonra 4000 lere sat.ne güzel iş deyip bir güzel küfürle küstüm.

Artık yolum DEHA menkule götürüyordu beni.B u ciddi zarar ın çıkması için habire alıp satıyorum,bir kazanıp 10 kaybediyordum,yine yolların sonu na geldiğimi hissettim ve bütün senetlerimi satıp eve kapandım,bira içip pavarotti dinliyor ve anılarımı yazıyordum,belki borsadan kazanamayıp kitap yazarak kazanırım diye.üç ay kadar yazdıktan sora yaptığım hataların nasıl bağırdığını gördüm.üç daktilo sayfası hata raporu yazdım,demekki buralarda tersi yapılmalıydı.
END OF PART 6

Yazımı Pasylas!

Bookmark and Share

0 Yorum:

Yorum Gönder

YORUMLARINIZI YAZMAYI UNUTMAYIN..