BeN DeMeDim Mi?!!

Borsacıların ortak bir hastalığıda ben demedimmi dir. Ah ulan yükseleceğini farkettim amma şöyle oldu böyle oldu alamadım. satamadım,yapamadım vs vs.

Halbuki borsa hayat gibidir keşke yoktur,sonunda öldürür.ben demiştim,ben görmüştüm,ben ,ben ben ve ben.

İlk borsa nasıl çıkmıştır bilirmisiniz,bilmezsiniz tabii, hadi sevabıma anlatayım. sene 1514 sultan Selim tahtta ve piyasada yaprak kımıldamıyor.İstanbulun kalbi Beyazıt taki dükkanlar da in cin top oynuyor.Salamon dükkandaki fareleri bekleyen kedisine evinden süt getirmiş,bakır tasa sütü koyup kedinin önüne yerleştirmiş,kedi Başlamış sütü içmeye,yan komşu mişon olanları seyrederken sıkıntıdan aklına bir fikir geliyor.


-Kuzum Salomon ,kedinin tasını satarmısın?
-Neden olmasın .diye cevap vermiş Salamon.
al takke ver külah 2 kuruş a anlaşmışlar.Akşam olup eve gidince Salamonu bir düşüncedir almış,ulan bu Mişon BU kaba 2 kuruş verdiğine göre bunda bir iş var.diye düşünerek sabahı etmiş,dükkanı açmaya gelen Mişon a ,Salamon direkt 2.5 kuruş teklif etmiş,tas tekrar salamona geçmiş,bu seferde mişon gece uykusuz kalmış,ertesi gün 3 kuruşa geri almış....

her neyse tas böyle eldeğiştirip durur ken çevre deki esnaf ,ya bizde iş yok amma Mişon la Salamon paraya para demiyorlar,her gün alıp verip dünya para kazanıyorlar diyorlarmış,böylece bu pazarlıklara seyircilerde gelmeye başlamış.


TAS İKİ ALTINI GEÇMİŞ.günlerden bir gün iki buçuk altına mişon çıkmışki ,hiç tanımadıkları biri üç ATIN diye seslenmiş,ve tası alıp gitmiş.SEssizlikten sonra Mişon,Salamona

-kuzum iyi halt ettin,tasımızı niye verdin,bak bir aydır kazandığımız paranın haddi hesabı yoktu demiş.


onlar çıkmış kerevetine

Yazımı Pasylas!

Bookmark and Share

0 Yorum:

Yorum Gönder

YORUMLARINIZI YAZMAYI UNUTMAYIN..