Bİrİ Bİzİ GÖzetlİyor !

1990 zannederim,akbank 12 000 tl den halka arzedimiş,bir sene sonra kağıt 2000 tl ,bütün sabancı kağıtlarıda benzer durumda.2050 den 20 lot( o zamanlar bir lot 50 adet hisse idi.) aldım.

bütün borsa uçuyor ,fekaaat sabancı kağıtları ve tabii akbank ta kımıldamıyordu.bir şey dikkatimi çekti,o zaman tahta sistemi var ve seanstan sonra globalin bir brokeri sabancı tahtalarını gezip kim kaç lot almış,kim kaç lot satmış yazıyor.

aslında yazacakta bir şey yok ,toplasan bir tahtadaki işlemler 100 lotu (5000 adet ,yani şimdinin 5 lotu) zor bulur. yazan vatandaşı yakaladım,ne iştir dedim.

o da valla şirketten öyle istiyorlar ,şirket bu yazma işi için para alıyormuş dedi.( o zaman akbank borsaya gelmiyordu).bir gün bir arkadaşımla akbank sermaye piyasasından sorumlu genel müdür yardımcısı hakan ı ziyaret ettik.

biraz oturduktan sonra sekreter içeri girdi.-Hakan bey ,globalden fax geldi,Erol beye faxlıyayımmı dedi. oda peki deyince ben meseleyi bildiğimden,Hakana bu ne iştir? dedim.-Ya patron öyle istiyor dedi.(patron londrada yaşıyordu,halende öyle.)


günler geçiyor akbank bir türlü 2100 olmuyordu,birkaç ay sonra sıkılıp sattım.(aynı fiyata)20 lotun kazancı ne olacaktıki(1000 hisse şimdinin bir lotu)ben sattıktan sora bir ay içinde akbank 4000 lira oldu.Düşünün adam londonda oturmuş benim 1000 adet hissemi takip ediyor.94 yılılı sonlarında bile takip devam ediyordu,tabii öyle oluncada vatandaş sabancı hissesine dokunmuyor,koç hisseleri uçup duruyordu.

eee bu durum amcamızı rahatsız etmiş olacakki( daha doğrusu koç malı götürüyor ben bakıyorum diye) yurtdışından imaj ve borsada para kazanma firması getiriyordu,bu firma dan sonra sabancı holdigi de halka arzediyorlardı.Unutmayın sabancı hisselerinden elinizde varsa BİRİ SİZİ GÖZETLİYOR ! BAGFAŞ ınız varsa yine

BAŞKA BİRİ SİZİ GÖZETLİYOR !

Yazımı Pasylas!

Bookmark and Share

0 Yorum:

Yorum Gönder

YORUMLARINIZI YAZMAYI UNUTMAYIN..