Nasil Para Kaybedİlİr? Part12 açığa satış?

90 lı yıllara kadar açığa satış ne biliniyor nede uygulanıyordu.iş yaptığım aracı kuruma bir mühendis geldi. işini tasfiye etmişti ve bir milyon usd parası vardı,birkaç metaş,bağfaş işi derken,iyide para kazandı,habire alıyor satıyordu.

Bizse korkudan kafamızı bile çıkaramıyorduk.Bir gün en yaşlımız faruk bey,ya böyle bir iş olmaz dedi.alsan suç,düşer,satsan suç yükselir,almasan suç ,yükselir,satmasan suç düşer,arkadaşlar bizim mutlu olma hakkımız yok derdi.Bir başka arkadaş ise ya beni en çok sinir eden şey ise,borsanın yükseldiği günler,tanıdıkların hadi yine iyisiniz demeleriydi diyordu.halbuki borsa yükselmiş bende mal yok,borsa düşmüş bende mal çok diyordu.

Ben eski olduğumuz için yinede birşeyler sorulanlar arasındaydık.o ara bagfaş bedelli sermaye artırımı yaparak 40 milyon dolar para toplamış olmasına rağmen ,sermaye artırımından 7/8 ay sonra piyasa değeri 40 milyon dolara düşmüştü.O ara bagfaş alıp satanlar ya abi kağıt nasıl ucuzmu diye sorduklarında,başladım konuşmaya:

Bagfaş ,asit fabrikası olan,enerji santrallı,limanı olan,üç tanede kompoze fabrikası olan bir tesis idi.40 mln dolar para aldı,

artı.Size bir hikaye anlatayım,nasreddin hoca ,bir gün canı köfte çekmiş,1.5 okka et alıp ,komşusuyla eve yollamış,hanıma söyle akşama köfte yapsın demiş.et eve gelince hanım cok acıktığı için köfteyi yapıp bir güzel afiyetle yemiş.Hoca akşama eve gelmiş,kurt gibi acıktım,çokta yoruldum gel şu köfteyi yiyelim demiş amma,hanımı -hoca ,kusura bakma eti yoğururken ,kapı çaldı,kapıda komşuyla biraz lafladık,döndüğümde et yoktu ve kedi eti yemiş yalanıyordu. demiş. Hoca sobanın yanında yatan kediyi göstererek bumu yedi deyince evet cevabını almış,Hoca ayağa kalkıp teaziyi eline almış,kediyi tartmış 1.5 okka.et bir buçuk okka ,kedide,şimdi bu etse bizim kedi nerde?yok kedi ise ,benim et nerede demişşşş.


bunu anlatınca yani dediler,kıssadan hisse,bizim verdiğimiz 40 mln dolar bedelli,BAGFAŞ ise,bedeliden evvelki fabrikalar nerede,yok bu fabrika ise bedelli paraları nerede? NEREDE olacak birisin midesinde tabii dedim,o zamanlar bu hikayeyi pek tuttulardı.Her neyse o günlerde Migros ÇIKMIŞ,bizim ekip bende dahil bakkallar bile halka arz edildi diye dalga geçiyoruz,bizim mühendis arkadaş miğros 12 bin olunca açığa sattı( o aracı kurumda çok migros vardı.)14 bin olunca arkadaş korrktu kapatayımmı dedi,kayserili vatandaş uhhh ben satmış olsaydım bin sene beklerdim dedi,18 bin olunca birdaha sattı ve 40 bin olunca kapattığında ne parası nede evi vardı.Aracı kurum broker olarak bu arkadaşı işe almak zorunda kaldı. vesselam
END OF PART 12

Yazımı Pasylas!

Bookmark and Share

0 Yorum:

Yorum Gönder

YORUMLARINIZI YAZMAYI UNUTMAYIN..